Küldjön karácsonyi üdvözlőlapot partnereinek

Újra nyakunkon az év vége – kezdhetjük kidekorálni az irodát, az éves kampányaink is a végéhez közelednek és még a partnereknek szánt karácsonyi ajándékokról is gondoskodnunk kell. Kimerítő időszak ez, nem igaz? Van egy jó ötletünk arra, hogy hogyan küldjön egyszerűen, személyre szóló karácsonyi üdvözlőlapot partnereinek, hosszas tervezés és postán való sorban állás nélkül.

 

A karácsonyi üdvözlőlapok küldése a cégek marketing stratégiájának egyik fontos eleme lehet. Akármilyen nagy is a hajtás az év végén, érdemes odafigyelnünk erre, mert a partnerekkel való törődés fontos eszköze a direkt marketingnek. A cégek nagy része ezért általában tudatosan alkalmazza ezt a gesztust. Ez az időszak remek lehetőséget ad a márkaépítésre és arra, hogy egy kicsit személyesebbé váljon a kapcsolatunk a partnerekkel vagy akár az ügyfelekkel.

A digitális technika segítségével szövegében és kinézetében is személyre szóló karácsonyi levelet küldhetünk. Alacsony költségek mellett, különösebb ráfordítások nélkül erősíthetjük partnereinkkel a kapcsolatot, saját magunk határozhatjuk meg a levél tartalmát és kinézetét, miközben hálánkat fejezzük ki az egész éves együttműködésért.

 

Postán küldjük vagy emailben?

A legegyszerűbb módja a karácsonyi üdvözlőlapok küldésének valóban az elektronikus forma. De gondoljunk csak bele, hány ilyen e-mailt kap egy vállalat és ezeknek hány százaléka kerül megnyitásra? Ha elektronikusan küldjük el üdvözletünket a levelünk könnyen néhány perc alatt a kukában landolhat a spam e-mailek sokasága mellett.

A karácsonyi üdvözlőlapok hagyományát mindenki gyerekkorától ismeri, a postán küldött szépen kivitelezett levelek sokkal nagyobb értékkel bírnak. A címzettek mindenképpen átveszik őket, egy gyönyörűen megkomponált levelet pedig öröm kézben tartani. Arról már nem is beszélve, hogy milyen üdítően hat a digitalizáció világában valami kézzel fogható igazi érték. Megtarthatjuk ezt a kedves, mindannyiunk által ismert karácsonyi hagyományt, úgy, hogy közben digitális eszközökkel kicsit modernizáljuk és építhetjük vele márkánkat.

 

Nem kell képszerkesztő gurunak lenni hozzá

Manapság már nem kell bonyolult képszerkesztő programokat használnunk ahhoz, hogy ütős grafikai megoldásokat tartalmazzon levelünk. Szerencsére itt van nekünk, földi halandóknak a Canva, ami egy ingyenes online képszerkesztő, ahol előre elkészített sablonokkal akár néhány perc alatt esztétikus levelet készíthetünk.

Karácsonyi üdvözlőlap szerkesztése Canvában

Természetesen, ha van lehetőségünk grafikussal együtt dolgozni, vagy ismerjük a Photoshop, esetleg az InDesign rejtelmeit, akkor a levelünkhöz használható sablont így is elkészíthetjük. Ha a levelünket Hibridlevéllel szeretnénk feladni, fontos, hogy a sablonunkat mindig A4-es, PDF formátumban hozzuk létre,  a pontsűrűsége pedig ne legyen nagyobb 600 dpi-nél.

Attól függően, hogy hogyan készítjük el a dokumentumot, különböző beküldési lehetőségeket biztosít a Hibridlevél. Amennyiben megszemélyesített levelet szeretnénk készíteni, ami az elején megszólítást tartalmaz, akkor érdemes a leveleket körlevélként előkészíteni a megfelelő címzési szabályok mentén. Ezt követően a PDF formátumban lementett körlevelet könnyedén be tudjuk küldeni Virtuális Nyomtató segítségével. Ebben a beküldési formában ez a cikk segíthet.
Ha szeretnénk biztosra menni és a körlevélkészítéssel sem szeretnénk bajlódni, akkor a címadatokat a Hibridlevél is elhelyetheti helyettünk. Ebben az esetben elegendő, ha elkészítünk egy sablont és mellé egy hozzá megfelelő formátumú címlistát, majd ezt a levélkezelőn keresztül beküldjük.

Abban az esetben, ha nagyobb mennyiségű levelet szeretne küldeni és bizonytalan a beküldést illetően, bátran vegye fel velünk a kapcsolatot ugyfelszolgalat@hibridlevel.hu email címen.

Az üdvözlőlapunk mindig legyen egyedi, tüntessük fel rajta a cég nevét és logóját, a levél dizájnja pedig illeszkedjen az arculati elemekhez. Szerkesszük meg úgy a levelet, hogy az figyelemfelkeltő legyen, használjunk harmonizáló színeket és mindez tükrözze azt, amit a vállalatunk képvisel. Fontos, hogy a levelünk, mint bármilyen más szórólap, plakát vagy termékdizájn a „szem nyelvén” is beszéljen.

Online feladott karácsonyi üdvözlőlap

 

Csatoljon képet hozzá

A karácsony remek lehetőséget ad arra, hogy összehívjuk a csapatot és közös csoportképet készítsünk. Az már csak rajtunk áll, hogy komoly vagy épp mókás fotót csinálunk, egy biztos: az ügyfelek imádni fogják, hogy végre tudnak arcot kapcsolni az e-mailek végén lévő nevekhez. Egy irodában sok kolléga lehet, aki háttérmunkát végez és nem találkozik közvetlenül az ügyfelekkel, ebben a levélben viszont közösen köszönhetjük meg az eredményes munkát.

 

Tippek a karácsonyi levél küldéséhez:

  • Legyünk gyorsak – Készítsük el a levelet még ma és töltsük fel a Hibridlevélen keresztül, így az elsők között lehetünk, akik üdvözletet küldenek. Az első levélre mindig jobban emlékeznek az emberek, mint a századikra.
  • Legyünk kreatívak – Készítsünk olyan dizájnt, amivel igazán egyediek lehetünk és kiemeljük cégünket a tömegből.
  • Írjunk bele valami személyeset – Kategorizálhatjuk az ügyfeleket bevétel szerint, vagy aszerint, hogy milyen szoros az üzleti kapcsolat. Mindenesetre sokat segít, ha felidézünk valamilyen kellemes emléket az évből és ezt is beleírjuk a szövegbe. Így garantáltan megmosolyogtatjuk majd a levél címzettjét.
  • Használjunk mellékleteket – Ki mondta, hogy csak egyoldalas lehet a dokumentum? Itt a remek lehetőség arra, hogy mellékletként csatoljunk valamilyen különleges karácsonyi kedvezményt, a legjobb ügyfeleknek járó kupont vagy éppen a legújabb szolgáltatásunk leírását. Legyünk merészek és célozzuk meg ügyfeleinket a számunkra legkedvezőbb üzenettel.
  • Fejezzük ki a hálánkat – Köszönjük meg az egész éves kemény munkát és fejezzük ki hálánkat a cég iránt. Karácsonykor mindenkinek jól esik néhány szívhez szóló sor.
  • Ellenőrizzük a címlistánkat – Mindig ellenőrizzük, hogy aktuális-e az ügyfeleinkről tárolt címlista és hogy valóban közte van-e mindenki, aki fontos a vállalatunk számára.

Legyen szó akár ügyfelekről vagy céges partnerekről, ezekkel a karácsonyi levelekkel garantáltan a legszebb formában fejezhetjük ki hálánkat és törődésünket feléjük.