Körlevél készítése gyorsan és egyszerűen

Amennyiben szeretne körlevelet küldeni, van egy remek módszerünk arra, hogyan készíthet egyszerűen egy egységes sablont hozzá és hogyan rendelhet akár száz címzettet is küldeményéhez. Ehhez mindössze a Hibridlevél levélsablonjára, egy címlistára és a Word körlevélszerkesztőjére lesz szüksége. Mutatjuk is a folyamatot lépésről lépésre!

Hibridlevél sablon

A Hibridlevél sablonját INNEN tölthetjük le, de a webes felületen, a belépést követően a Letöltés blokkban is megtalálhatjuk.

A levélsablont megnyitva a lap tetején két szövegdoboz jelzi, hogy hol kell megadnunk a feladói és címzett adatokat.

Fontos, hogy a szövegdobozok pozícióján ne változtassunk!

A megfelelően elhelyezett szövegdobozok biztosítják, hogy a levél feltöltéskor a címadatok automatikusan kiolvashatóak legyenek a levélből.

 

Ha csak egy címzettnek akarjuk küldeni a levelünket, a dolgunk egyszerű: a címzési szabályoknak megfelelően töltsük ki a feladó és címzett területet, írjuk meg a levelet, majd a Virtuális Nyomtató segítségével már postázhatjuk is küldeményünket.

 

Amennyiben a levelünket több címzettnek szeretnénk elküldeni, akkor ebben segítséget nyújthat a Word körlevélszerkesztője.

A  körlevél készítésének lépései

Az első lépés, hogy elkészítjük a levélsablont: írjuk meg a levelet, adjuk meg a feladói adatokat, arra viszont figyeljünk, hogy a címzés területe maradjon szabadon!

Ezt követően a Word menüszalagon válasszuk ki a Levelezés fület, nyissuk meg a Körlevélkészítés indítása menüpontot és kattintsunk a Levelekre.

Címlistánkat, a Címzettek kiválasztása almenüben a Meglévő lista használata pontra kattintva tallózhatjuk be.

Figyeljünk arra, hogy a korábban Excelben előkészített címlistánk pontosvesszővel elválasztott CSV formátumban legyen elmentve!

A dokumentum oszlopokba rendezve az alábbi adatokat kell tartalmazza:

  • Cégnév (ha van)
  • Név (vezeték- és keresztnév lehet egy oszlopban, de külön is)
  • Város
  • Utca, házszám (emelet / ajtó)
  • Irányítószám

Amennyiben levelünkben egyéb változót – például kuponkódot vagy ügyfélazonosítót – is szeretnénk elhelyezni, akkor annak is készíthetünk egy külön oszlopot.

Ha a címlistát megfelelően készítettük elő, a fájl feltöltését követően az alábbi oszlopokat fogjuk látni.

Amennyiben a címlistán szeretnénk módosításokat végezni, bizonyos sorokat eltávolítani, esetleg kiszűrni a duplikációkat, akkor ezt a Címzettlista szerkesztése almenüben tehetjük meg.

Ha elvégeztük a szükséges módosításokat, akkor kattintsunk az OK gombra, majd levelünkben a címzett adatait tartalmazó szövegdobozba.

A felső menüsorban a Címterület almenüre kattintva, láthatjuk, hogy hogyan fognak megjelenni a címzett adatok és itt állíthatjuk be azt is, hogy a nevek milyen formában jelenjenek meg.

Amennyiben a program nem tudja megfeleltetni a címlistánk adatmezőit a címzés soraival, úgy a Mezők egyeztetésére kattintva kiválaszthatjuk, hogy adott oszlopot az Excelben mely adatmezővel szeretnénk egyeztetni.

Ha a vezetéknév és a keresztnév külön oszlopban szerepel, itt tudjuk egyesíteni a név adatokat.

Ha befejeztük az adatok egyeztetését, az Adatmező beszúrása menüpont segítségével, a címterületre a megfelelő pozícióba kattintva beszúrhatjuk a címzett adatait (például cégnév, név, város, utca, irányítószám).

Elhelyezhetünk egyéb változókat, például megszólítást vagy kuponkódot is levelünkben. Ehhez kattintsunk a dokumentumban oda, ahol a változót (pl. megszólítást) szeretnénk elhelyezni, majd a Megszólítás almenüt kiválasztva, válasszuk ki a kívánt formátumot. Amennyiben a vezeték- és a keresztnév az adatbázisunkban külön oszlopban szerepel, itt lehetőségünk van csak a keresztnevet feltüntetni a levélen, de használhatjuk a teljes nevet is.

Amint a folyamat végére értünk, az Eredmény megjelenítése fülre kattintva ellenőrizhetjük, hogyan fog levelünk kinézni.

 

Ha mindent megfelelőnek találtunk, a Befejezés és egyesítés és a Dokumentumok szerkesztése külön… pontra kattintva a címlistában szereplő összes személynek külön megcímezve láthatjuk levelünket.

Leveleinket elmenthetjük összefűzve. Ehhez válasszuk az Egyesítés új dokumentumba, majd a Mind menüpontot, ha viszont több részletben szeretnénk a leveleket elmenteni, úgy az Ettől-Eddig pontban beállíthatjuk, hogy egy fájl mennyi levelet tartalmazzon.

Kész levelünket érdemes Word és PDF formátumban is elmenteni, a Virtuális Nyomtató segítségével bármely formátumban be tudjuk küldeni leveleinket.

Amennyiben leveleinket közvetlenül Wordből küldjük be és a feltöltés folyamán hibát találunk, könnyedén visszaléphetünk a Word körlevélszerkesztőbe és módosíthatjuk azt.

Ha beküldtük leveleinket és a Hibridlevél is megfelelőnek találta a levelek formátumát, jobb oldalon, a levelek státusza zöldre vált.

Ez azt jelenti, hogy levelek formailag készen állnak a beküldésre, azonban mielőtt a Küldés gombra kattintunk, minden esetben ellenőrizzük le a postázási beállításokat, mert beküldés után módosításra már nincs lehetőségünk. Ha mindent rendben találunk, útjukra is indíthatjuk leveleinket!

Ezek a cikkek is érdekelhetik