Egy fehér postai boríték megnyitási aránya közel 100%. Egy e-mailen érkező promóciós levélnél ez a ráta mindössze 20% körül mozog. A kérdés ezek után már nem az, hogy küldjünk-e ki postai marketing (DM) levelet, hanem az, hogy mit tegyünk a fehér borítékba?
Szakemberek szerint a fehér boríték különleges hatása egyszerűségében rejlik. A fehér boríték hivatalos külleme komolyságot sugároz, ezért az emberek általában ki is bontják, hogy megnézzék mi van benne.
Ezzel szemben azonban a postaládába kerülő színes-szagos értékesítő levelek, szórólapok és prospektusok ellenérzést ébreszthetnek a címzettünkben. Hogy is kell tehát a tökéletes postai marketing levelet összeállítani? Máris mondunk néhány hasznos tippet!
Reklámstop
Lényeges, hogy tisztában legyünk a postaládákat túlterhelő marketing levelek sablonjaival, de csak azért, hogy aztán nagy ívben elkerülhessük őket.
Kerüljük a túldíszített külsőt és ne próbáljunk már az első pillanatban információkkal terhelni az olvasót, mert minél erőszakosabbak vagyunk, annál valószínűbb, hogy nem fogunk eredményt elérni.
A fehér boríték egyszerűsége karaktert ad és kíváncsiságot ébreszt. De a megnyerő külső mellett arra is figyelnünk kell, hogy levelünk ne csak kívülről, hanem tartalmilag is hasonlóan vonzó legyen. Érdemes kerülni a túl reklámos megfogalmazást, a túl közvetlen vagy túlságosan tolakodó stílust. Lehet az ajánlat személyes (még jobb, ha személyre szabott), de ne legyen a túlságosan rámenős, mert könnyen lehet, hogy ezzel inkább ellenállást ébresztünk.
Ha különlegesek akarunk lenni, az ajánlatunk is az kell, hogy legyen. Egy rendezvény meghívója, egy új termék premierje vagy egy üzlet megnyitása kellően exkluzív lehet, ehhez pedig tökéletes csomagolás a fehér boríték. Limitálttá tehetjük az ajánlatot, amitől az üzenet még értékesebbé válik. Törekedjünk arra, hogy az ajánlatunk valódi értéket nyújtson jövendőbeli vásárlón számára.
Emeljük kiemelt státuszba az olvasót!
Érdemes kiemelni, hogy ez egy valóban különleges ajánlat, hogy csak kevés partner kapta meg ezt a levelet és az ajánlat csak egy szűk csoport számára elérhető. Ez, ahogy a fehér boríték is – kiemelheti levelünket a mindennapos promóciós rengetegből és felértékelheti úgy a küldeményünket, mint minket is.
Ha valaki meglátja benne a lehetőséget és megfelelően használja, egy fehér borítékos kampány rendkívüli eredményeket hozhatnak. A lényeg az tudatosság és átgondoltság.
A Hibridlevélnek volt szerencséje már számos ilyen fehér borítékos kampányt végigkísérni és nincs kétségünk az eredményességben! Az elképzeléseinek mi biztosan nem szabunk határt, tegyen próbára minket és kérjen egyedi ajánlatot itt!