Hogyan ösztönözzük vásárlásra célközönségünket?

Van egy szuper ajánlatunk, termékünk vagy szolgáltatásunk és írtunk hozzá egy zseniális levelet. Már csak egy dolgot kell elérnünk, hogy az olvasónk a levelet elolvasva azonnal tudja mi a teendője. Hogy hogyan érjük ezt el? Szerencsére erre is van néhány remek stratégia a világban.  

A postai és az elektronikus marketing levelek összehasonlításában a leggyakoribb érv az utóbbi mellett, hogy az emailben felvillanó „nagy piros gomb” könnyen elérhető és másodpercek alatt átviheti olvasónkat a kívánt kereskedelmi oldalra. De bármilyen rövid is az út, vajon tényleg olyan egyszerű meggyőzni arról, hogy a nagy piros gombra valóban érdemes rákattintani? És mi a helyzet a postai marketing levelekkel? Egy ilyen digitálisan nyüzsgő világban valóban nehezebb postai úton megszólítani az embereket?   

Bár elsőre azt gondolhatjuk hátrányból indulunk, ha offline próbáljuk a célközönségünket elérni, valójában számos olyan előnyt rejthet egy papír alapú levél, melyekkel nem szállhatnak szembe az elektronikus marketing eszközök. Mutatjuk is, hogy mik ezek!  


A mindig közelben lévő mobil lesz a mi piros gombunk
 

Az első és legfontosabb lépés, hogy megfogalmazzuk kiket is akarunk elérni és hogy pontosan mit is várunk tőlük. Ha a cél, hogy egy online platformra irányítsuk olvasóinkat, akkor sem érdemes elvetni az offline csatornákat, sőt kifejezetten előnyt kovácsolhatunk a kombinált elérési utakból.  

A levélen elhelyezhetünk egy QR-kódot, ami egy pillanat alatt egy online felületre irányítja az olvasót. Ha elég ügyesen adunk ajánlatot és kellően izgalmas tartalmat ígérünk, akkor kevesen állnak majd ellen annak, hogy bepillantsanak a QR kód mögé. 

Hogy az eredményeinket mérni is tudjuk, helyezzünk a QR kód mögé paraméterezett linket, hogy lássuk, hány látogató érkezett ezen a csatornán keresztül az oldalunkra.

Egyszerű webcímek 

QR kód helyett használhatunk webcímet is. Ebben az esetben érdemes, egyszerű domaint megadni, ami lehetőség szerint rövid vagy legalábbis könnyen megjegyezhető, amit, ha olvasónk nem is látogat meg azonnal, de könnyen észben tudja tartja és bármikor meglátogathatja vagy visszatérhet az oldalra. 

 Ha úgy érezzük, hogy a jelenlegi weboldalunk neve nem elég csalogató, készíthetünk új domaint is, de összeállíthatunk egy egyszerű landing oldalt, amire kifejezetten a kampányhoz készült tartalmat töltünk fel. Olyan oldalt készítsünk, ahol már több tartalom van, mint a levélben, de kevesebb mint a weboldalunkon, így biztosíthatjuk, hogy látogatónk figyelmét ne csak fenntartsuk, hanem megfelelő irányba tereljük. 


A kupon vonzza a reakciókat
 

Nem elég a figyelmet megragadni, meg is kell tartani.  A ‘call to action’ (magyarul ‘cselekvésre bíztatás’ ) célja, hogy az oldalunkra vagy üzletünkbe érkező látogató kiszúrja a számára fontos dolgokat és gyorsan felismerje, hogy miért érdemes velünk maradnia. A ‘call to action’ (CTA) lehet egy QR kód, egy kupon vagy egy villámgyors feliratkozási lehetőség. A lényeg, hogy érkezését követően a lehető leghamarabb megjelöljük számára azt az utat vagy feladatot, amit szeretnénk, hogy elvégezzen. 


Miért
offline? 

Bár most már az élet szinte minden területén van lelehetőségünk az ügyeinket online intézni, mégis (vagy talán pont ezért) sokszor választjuk inkább a hagyományos utakat.  

A weboldalak széles választékának és egyszerű felületüknek köszönhetően könnyedén rendelhetünk ruhákat online, mégis néha jó érzés elmenni a barátnőkkel (vagy haverokkal) egy plázába és ráérősen nézelődni az üzletekben. Számláinkat az internetbankon keresztül már pár kattintással rendezni tudjuk, mégis rengetegen vannak, akik inkább a csekket és a postai befizetést választják.  

Hasonló oka lehet annak is, hogy a papír alapú kuponok népszerűsége töretlen. Kitesszük a hűtőre és nézegetjük egy darabig, amíg meg nem álmodjuk mire használjuk majd fel vagy gondosan kivágjuk és behajtogatjuk a pénztárcánkba, hogy mindenképpen kéznél legyen a következő bevásárló körútunkon.  

Tulajdonképpen mindegy milyen kupon mellett döntünk, a lényeg, hogy stílusosak és izgalmasak legyünk és hogy a címzettünk is értékesnek érezze, amihez hozzájutott. 

  

Miért küldjük postán? 

Még ha az évszázad ajánlatával is készültünk, valójában egy online kiküldött levél esetében sosem lehetünk biztosak abban, hogy a címzettünk egyáltalán látta az üzenetet.  

Ezzel szemben egy postai levél igazi kuriózum. A számlalevelek között igazán könnyű kitűnni bármivel, hát még ha valóban izgalmas az ajánlatunk! És hogy tényleg az-e, az csak akkor derül ki, ha kinyitják a borítékot (és ugyan miért ne tennék). Ha pedig kinyitották, máris elmondhatjuk, hogy eDM-ek sokaságát előztük meg és ragadtuk meg a hőn áhított figyelmet! Ezen a ponton már csak egy dolog számít: legyen a levelünk feltűnő és izgalmas! Ragadjuk meg az olvasónk figyelmét és ne engedjük el addig, amig meg nem bizonyosodunk róla, hogy most már ő is legalább annyira kíváncsi ránk, mint amennyire mi voltunk őrá!