Miért használjunk kuponokat?

A kuponok segítségével új ügyfeleket vonzhatunk be vállalkozásunkhoz, aktivizálhatjuk a már meglévőket, de egy új termék bevezetésénél vagy a márkaismertség növelésénél is hasznosak lehetnek. Miért fontosak a kuponok, miként érdemes használnunk őket és hogyan illeszhetők be az online és offline marketingstratégiánkba? – olvasson tovább és cikkünkből kiderül.  

Talán sokan nem is gondolnák, hogy a kuponok története egészen a 19. század végéig nyúlik vissza. 1887-ben a Coca Cola bocsátotta ki az első vouchereket és akkor még talán ők sem sejtették, hogy ezzel megreformálják a hirdetési piacot.  

A kupon felhasználásával a vásárlók egy üveg ingyen italhoz jutottak 5 centért cserébe. A marketingstratégia olyan sikeresnek bizonyult, hogy 1894 és 1913 között minden kilencedik amerikai ingyen italhoz jutott, ami 8,5 millió üveg kólát jelentett. 

A kuponok azóta behálózzák életünket, főleg mióta a fizikai utalványok mellett a digitális verziók is megjelentek. Felmérések szerint, a fogyasztók 60%-a kipróbál egy új terméket kupon hatására, míg 46%-uk hajlandó az előre megtervezett bevásárlólistáján is módosítani, ha egy jól megtervezett voucherrel találkozik. 

 

Hol találkozhatunk kuponokkal? 

Érdemes előszeretettel alkalmaznunk ezt a kedvezmény formát, mert ilyenkor nem csak hogy felhívjuk a vásárlók figyelmét egy különleges ajánlatra, de a kuponnal valamelyest személyesebbé is tesszük azt. Tudva, hogy ez a kedvezmény nem jár mindenkinek, azt éreztethetjük, hogy valami különlegeshez juthatnak most hozzá. 

Küldhetünk kuponokat e-mailben, SMS-ben, feltölthetjük a honlapunkra, de akár papíralapon is terjeszthetjük őket postaládákba dobva vagy üzletünkben a vásárlók kezébe adva. 

Kinek küldjünk kupont? 

A kupont elküldhetjük az összes vásárlónknak, potenciális ügyfeleinknek, vagy a törzsvásárlóinknak. A lényeg, hogy egyértelművé tegyük, mennyivel több ez a lehetőség, mint egy hétvégi leárazás a plázában. A kuponok nagyrészt valamit honorálnak, kedvezményt adhatunk regisztrációért vagy feliratkozást cserébe, de akár azért is, mert a már korábban nálunk vásárolt ügyfeleknél szeretnénk márkahűséget elérni. 

A számtalan online ajánlat mellett, érdemes elgondolkoznunk azon is, hogy elküldhetjük kuponjainkat egy jól felépített és izgalmas postai levélben is. Ekkor két lehetőségünk van: a voucher egy online felületre irányítja a vásárlókat, vagy pedig személyes beváltásra ösztönözzük őket. Számos kreatív lehetőséget rejthet egy postai marketinglevél, melyet érdemes kihasználni, ha szeretnénk célközönségünk figyelmét felkelteni. A lényeg, hogy merjünk bátrak lenni, szakadjunk el az bevett dolgoktól és készítsünk olyan tartalmat, amellyel kíváncsivá tesszük olvasóinkat a szolgáltatásunk iránt. 

 

Miért jó az offline kupon?

Vitathatlan előny, hogy postai levelekkel olyan személyeket is elérhetünk, akiket az online platformokon lehetetlen. 

De bárkinek is címezzük levelünket, szó szerint borítékoljuk a sikerünket, hiszen ezeknek a leveleknek a megnyitási aránya jóval magasabb, mint az elektronikus úton érkezett marketinglevélé. A Compu-mail statisztikái szerint, a postai marketinglevelek megnyitási aránya 90%, míg az elektronikus társait már csak az emberek 23%-a nyitja meg. 

Ha pedig a tartalom is kellőképpen színes és izgalmas nem csak a megnyitási arányunk lesz magas, de az üzenetünket is sikerül eljuttatni olvasónkhoz.  

 

Ha nincs fizikai üzletünk, használjuk ezt a kupont 

Ha nincs fizikai üzletünk, a kupon használóját az offline csatornáról egyszerűen átirányíthatjuk az online térbe, vagyis egy olyan weboldalra, ahol a levélben elhelyezett kódot megadva beválthatja kedvezményét.  

Azzal, hogy a digitális felületekre irányítjuk a vásárlót, kiválóan mérhető a kampány eredményessége. Egyedi webcímekkel vagy QR kód mögé rejtett paraméterezett URL-ekkel pontosan mérhetjük azt, hogy egy kampányunknak mekkora a megtérülése.  

Mérni tudjuk például azt, hogy a látogató a hírlevelünkből vagy egy Facebook posztra kattintva érkezett a weboldalunkra vagy nyomon követhetjük azt is, ha valaki egy postai levélben kapott QR kód beolvasásával érkezett meg hozzánk. 

 

Aktiváljuk az alvó ügyfeleket 

A kupon ideális eszköze lehet a reaktiválásnak. Mondjuk, hogy adott egy szegmensünk, amely az utóbbi egy évben nem vásárolt tőlünk semmit, előtte viszont vett egy nagyjából pont egy éves élettartamra tervezett terméket, kaphat az egy év lejárta után egy kuponnal kiegészített levelet. Ezáltal amellett, hogy egy kedves gesztust teszünk, hogy emlékeztetjük a korábban vásárolt termék élettartamára, a kedvezmény felajánlásával arról is meg tudjuk győzni, hogy érdemes újra minket választania. 

 

Exkluzív ajánlat kiemelt ügyfelek részére 

Az aktív, kiemelt státuszú ügyfeleknek egyedi kuponokat küldhetünk. Ebben az esetben az exkluzivitást érdemes hangsúlyozni. 

Ne egyszerűen kedvezményt adjunk: levelünkben köszönjük meg hűségüket és értékelvén, hogy kitartó partnereink, ajánljuk fel nekik valami különlegeset. A nekik adott kupon ne egyszerű kedvezmény legyen valamilyen szolgáltatás vagy termék árából: legyen az üzenetünk exkluzív, például hozzáférés egy olyan szolgáltatáshoz, amelyet az egyszeri vásárlóinknak nem kínálunk fel. 

 

Új termék bevezetése 

Amennyiben egy új terméket vezetünk be, egy ügyesen megírt marketinglevélben részletesen bemutathatjuk a termékelőnyöket, ami jó eséllyel kíváncsiságot ébreszt az olvasóban. Ilyen estben elsősorban a termék bemutatása kell, hogy célunk legyen. 

 

Mindig gondoljuk át, kit is akarunk megcélozni 

Az idősebb korosztály számára, akikhez általában nem rendelkezünk online elérhetőséggel, különösen jó eszköz lehet a postai marketinglevél. Azonban ne feledkezzünk meg a fiatalabb korosztályokról sem, akiknek újdonságként szolgálhat egy postán érkezett promóciós ajánlat. Az USPS 2021-es felméréséből például kiderül, hogy az Y generáció tagjai kifejezetten fogékonyak a postai marketinglevelek iránt, sőt, egyenesen biztonságosabbnak érzik az ott kapott információt, mint az interneten olvasottat.  

Legyen szó online vagy offline kuponról, fiatalokról, idősekkről, egy jó akcióról vagy egy új üzlet nyitásáról, egy jó kupon minden esetben aranyat érhet, csak figyeljünk arra, hogy a célpiacunkhoz illeszkedő megfelelő eszközöket válasszuk. Sokan nem is gondolnák, hogy mekkora potenciál rejlik egy-egy kuponban, pedig remek ugródeszkaként szolgálhat, ha szeretnénk kicsit felrázni az értékesítésünket.