A nagy digitalizációban a cégek hirtelen megfeledkeztek egy korábban hatékony megoldásról, a postai marketing levelekről (DM levelek). Idővel azonban az online tér elképesztő módon besűrűsödött, ezzel egyidőben pedig a postaládák kiürültek. Csakhogy a postaládákat ma is minden nap kinyitják az emberek, azonban csak unalmas számlákkal és értesítőkkel találkoznak. Így azok a cégek, akik postai DM leveleket küldenek ki célpiacuknak, most egy egészen eredményes marketing eszköz használóivá válhatnak.
Annyira szokatlan, hogy mindenki felkapja rá a fejét
A hagyományos levél másodvirágzásának oka, bármily meglepő, a szokatlanságában keresendő. A legtöbb marketingüzenet az elektronikus postaládába érkezik, ott is a ritkán átnézett spam mappába. A Messenger, WhatsApp, és egyéb üzenetküldő alkalmazások pedig sok szempontból kiváltják az e-mail fiókokat, így az emberek inkább elkerülik ezt a marketing levelekkel túlterhelt csatornát.
Míg az online levelezőkbe érkezik a marketing levelek 90%-a, a postaládák szinte üresek, ebből pedig egyenesen következik, hogy az oda érkező marketing üzenetek sokkal jobb elérést hozhatnak, mint az elektronikusan küldött levelek.
Mikor érdemes hagyományos levelet küldeni?
A legtöbb cég év közben jellemzően számlákat, csekkeket, értesítőket küld papíralapon, esetleg karácsonykor egy-egy üdvözlőlevelet. Már egy karácsonyi üdvözlet is szép gesztus, de ha valóban ki szeretnénk tűnni a többiek közül, akkor olyan alkalmakat kell találnunk partereink (vagy potenciális partnereink) megszólítására, amire más nem gondol.
Az évben rengeteg más alkalom kínálkozik, amikor felkereshetjük őket, – például a partner születésnapja vagy az első megkötött üzlet évfordulója – ami sokkal személyesebbé teheti levelünket.
Ne eladni akarjunk a postai DM-mel
Amikor megfogalmazzuk postai levelünket, egy kérdés lebegjen a szemünk előtt: milyen problémával küzd éppen a fogadó fél, és milyen megoldást tudunk erre kínálni neki?
Egy jobb fűnyíróban például nem az a jó, hogy ritkábban romlik el, gyorsabb vagy éppen könnyebben kezelhető. A jó benne az, hogy a ház körüli munka helyett több idő jut a családra vagy barátokra, és a hétvége után nem sajog majd a derekunk.
Ha ezt az igényt beazonosítottuk, már könnyebb lesz elmondani azt is, hogyan segítünk a fennálló problémán. Aki új fűnyírót árul, szabadidőt és kényelmet értékesítsen. Aki sportautót, az szabadságot, izgalmat kínáljon.
CTA és ösztönzés
A levél végére érdemes egy úgynevezett call-to-action (CTA) blokkot elhelyezni, amivel cselekvésre bíztatjuk az olvasót. A CTA mindig legyen egyértelmű: az olvasó tudja, hogy mit kell tennie (telefonálni, válaszlevelet feladni, e-mailt írni, egy honlapot meglátogatni stb.) és hogy mi fog történni, ha cselekszik.
Amennyiben szeretne több információt megtudni a hatékony marketing levelek titkáról, tartson velünk következő bejegyzéseink során is!