Így építsünk potenciális vásárlókból értékes adatbázist és célozzuk meg őket postai marketingkampánnyal

címlista

Egészen kiugró eredményeket lehet ma már elérni, ha egy jól felépített lead adatbázissal rendelkezünk. De hogyan is fogjunk hozzá? A lead generálás az, amikor potenciális vásárlóinkból értékes feliratkozókat gyűjtünk. Ilyen például, amikor az oldalunkon elhelyezett értékes tartalomért cserébe regisztrációra sarkalljuk látogatóinkat, hogy aztán később érdeklődésükhöz igazított, személyes ajánlattal keressük meg őket.

A lényeg, hogy felkeltsük a számunkra potenciális vásárlók érdeklődését és elérjük, hogy többet akarjanak megtudni rólunk. Amennyiben ez sikerül, regisztrálnak az oldalunkon vagy megadják az elérhetőségeiket, amin keresztül később felvehetjük velük a kapcsolatot. Ha már sikerült rávennünk őket, hogy kitöltsenek egy kapcsolati űrlapot, érdemes további kérdéseket is feltennünk, ami segíthet abban, hogy később személyre szabott ajánlattal keressük fel őket.

Hogyan gyűjtsünk leadeket

Az emberek nem szívesen adják ki személyes adataikat, ezért valamilyen értékes tartalommal kell motiválni őket arra, hogy kapcsolatban akarjanak maradni velünk.

A leadszerzés többféle módszerrel is megvalósítható, például:

  • feliratkozókat gyűjthetünk a hírlevelünkre,
  • webinárt szervezhetünk egy számukra érdekes témában,
  • megosztunk egy esettanulmányt,
  • vagy egyedi ajánlatokkal ösztönözhetjük látogatóinkat, hogy regisztráljanak oldalunkon.

A cél, hogy valamilyen konverzió megvalósítására törekedjünk. Keltsük fel a látogató érdeklődését, építsünk kapcsolatot és motiváljuk a vásárlásra!

A cégvezetőket e-mail ajánlatokkal elérni szinte lehetetlen

A megszerzett leadek kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy olyan cégeket vagy személyeket keressünk meg, akik korábban már valamilyen formában kifejezték érdeklődésüket termékeink vagy szolgáltatásunk iránt. Annak ellenére azonban, hogy az érdeklődőnk önként regisztrált, email-es ajánlatunk mégis könnyedén elveszhet a napi beérkező levelek között, különösképpen, ha a regisztrációnál egy központi email címet adott meg.

Ilyen helyzetekben vethetjük be a postai levelet, mint marketingeszközt. Személyre szabott, egyedi leveleket állíthatunk össze, amelyben nem csak a megszólítás személyes, hanem a tartalom is személyre szabható. Egy postai levél szinte biztosan eljut a célszemélyhez és ha jól állítottuk össze a tartalmat, biztosak lehetünk benne, hogy az üzenetünk is célba ér.

A papíralapú levelek megnyitási aránya jóval magasabb, mint egy e-mail esetében és ugyanúgy mérhetővé tehetjük postai leveleink hatékonyságát is, mint egy emailben indított marketingkampányét, hiszen egy hagyományos papíralapú levélen is számos olyan cselekvésre ösztönző tartalmat (CTA) helyezhetünk el (pl. QR kód vagy kupon), amely később segít azonosítani a vásárlónkat.

Ügyeljünk azonban a GDPR szabályaira!

Mivel a cégadatok nyilvánosak, így a vállalatok vezetőit szabadon célozhatjuk meg postai marketing leveleinkkel, ugyanakkor nagyon fontos, hogy ügyfeleink vagy potenciális partnereink adatait a hatályos adatvédelmi szabályozásoknak megfelelően kezeljük.

Az Európai Unió szigorú keretrendszert határozott meg a vállalkozások és szervezetek számára a személyes adatok gyűjtése, tárolása és kezelése tekintetében. Fontos, hogy a feliratkozóinkat tájékoztassuk az adatkezelés formájáról és a leiratkozás lehetőségeiről, illetve csak akkor küldjünk számukra reklámcélú tartalmakat, amennyiben előzetesen hozzájárultak ahhoz. Abban az esetben, ha nem tudjuk igazolni az általunk kezelt adatok származását és potenciálisnak vélt partnereinket a megfelelő hozzájárulás begyűjtése nélkül kerestük meg, a felelős szervek komoly bírságokat szabhatnak ki velünk szemben.

Amennyiben az adatkezeléssel kapcsolatban kérdése merülnek fel, bátran keresse szakértőnket: www.drmzs.hu

Ezek a cikkek is érdekelhetik