Hogyan címezzünk helyesen?

A Magyar Posta számos olyan címzési szabályt vezetett be, amely által megbízható és átlátható szolgáltatást tud nyújtani ügyfeleinek.

A Hibridlevél működése pedig nem csak a Posta rendszeréhez igazodik, de felhasználóbarát felülete a beküldőt is segíti abban, hogy levele megfelelő formátumban kerüljön be a Posta rendszerébe, a kinyomtatott levél pedig mielőbb a címzett postaládájában landoljon. 

A címzés helyes sorrendje

A helyes címzés a küldemények automatizált feldolgozásának egyik fontos feltétele. A belföldre szóló küldemények címzésénél a címzett adatait jogszabályok határozzák meg.

Ennek alapján a címzés helyes sorrendje a következő:

  • címzett neve (egy vagy két sorban)
  • a település neve,
  • közterület neve, házszám, lépcsőház száma, emelet, ajtószám vagy postafiókra címzett küldemények esetén a postafiók száma,
az „utca” kifejezést lehet rövidíteni „u.”, a „körút” kifejezést „krt.” formában. 
Az „útja”, „út”, „sétány”, „tér”, „tere” elnevezések nem rövidíthetők.
  • irányítószám (kizárólag 4 karakter)

Magyarországi címzés esetén a címzés maximum 5 soros lehet:

helyesen címzett magyar levél

Külföldi cím esetén pedig a nemzetközi szabályozásoknak megfelelően:

nemzetközi levél címzés helyes módja

 

Ha a levelünket elektronikusan készítjük elő, a címzésnél az alábbiakra ügyeljünk:

  • A címadatokat egymás alatt szerepeltessük. Csak a küldemény címzettje szerepelhet több (maximum 2) sorban
  • A címadatokat minimum 10 pont nagyságú betűtípussal, fekete színnel nyomtassuk– ez garantálja a címadatok kiolvashatóságát
  • A címzés során „talpas” karaktereket tartalmazó betűtípus ne használjunk (pl: Times New Roman). Az ajánlott betűtípus: Arial vagy Univers
  • Lehetőleg egy levélen csak egyfajta betűtípust használjunk
  • A címtartományt szimpla vagy maximum 1,5-es sorközzel alakítsuk ki
  • A címzés nem lehet javított, áthúzott, felülírott. Segédvonal, aláhúzás, kiemelés, félkövér vagy dőlt betűtípus nem használható

Ha szeretnénk biztosra menni, használjuk a Hibridlevél sablonját a beküldéshez.

Miért jobb, ha Hibridlevéllel címezzük meg a levelet?

  • Az elektronikus címzés olvashatóbb, mint a kézzel írt, így nem kell aggódni, hogy levelünk célt téveszt.
  • A partnerek címadatait elmenthetjük a címlistában, így nem kell a levelet minden alkalommal újra megcímezni. A címlistát megnyitva válasszuk ki, hogy kinek szeretnénk elküldeni.
  • Komplett címlistát is feltölthetünk, így levelünket akár egyszerre több száz vagy több ezer címzettnek is elküldhetjük.
  • Küldeményünket akár előre megcímeztük, akár a beküldés során adjuk meg a címadatokat, a Hibridlevél minden alkalommal ellenőrzi a címzést és csak akkor engedi beküldeni a levelet, ha a rendszer mindent rendben talált. Így nem történhet meg, hogy levelünk a hibás címzés miatt mégsem jut el a címzetthez.

Mivel a Hibridlevél küldeményei kétablakos borítékba kerülnek, ezért fontos, hogy a feladó és címzett adatok is megfelelő pozícióban szerepeljenek. Ehhez útmutató a Hibridlevél címzési tájékoztatójában található.

Helyes címzés a Hibridlevéllel

Amennyiben nem szeretne a címzéssel bajlódni, ezt a feladatot is ránk bízhatja! Készítse elő levelét a megszokott módon, küldje be a Hibridlevéllel, majd a beállításoknál jelölje be, hogy „külön címoldal”-t szeretne a leveléhez rendelni. Adja meg a címzett adatokat, hagyja jóvá a beállításokat és a Hibridlevél máris elkészítette a címoldalt leveléhez.

levél címzés

Ha a fentieket figyelembe véve készíti el levelét, nagyban megkönnyíti a Posta munkáját is, és csökkenti annak esélyét, hogy küldeménye esetleg elkeveredjen. Ha többet szeretne tudni levele útjáról, vegyen igénybe postai különszolgáltatást és kövesse nyomon küldeményét a Posta nyomkövetés oldalán.

További tippekért kövesse blogunkat, mert sok új és hasznos postázással kapcsolatos információval készülünk még!

Ezek a cikkek is érdekelhetik