Ha jól alkalmazzuk a CTA, azaz Call-To-Action (magyarul cselekvésre buzdítás, ösztönzés) eszközét, akkor különösen magas arányú válaszreakciókat kaphatunk potenciális ügyfeleinktől és vásárlóinktól a postai marketing levelek (DM-ek) célbaérését követően.
Miért papíralapon küldjük marketing leveleinket?
A Listamester 2016-os, 8 millió kiküldött magyar e-mail alapján összeállított adatai szerint az e-mailekből átkattintók aránya mindössze 3,11%. Ez nem mondható kimagasló aránynak. Az elektronikus postaládák manapság telítettek, míg papíralapon kevés levelünk érkezik. A postai marketing levelek kinyitási aránya éppen ezért különösen magas, így érdemes kihasználni a DM-ek nyújtotta előnyöket.
Amennyiben a címzett kinyitotta a borítékot máris nyert ügyünk van, a következő feladatunk, hogy megragadjuk a figyelmét. A levél kinyitását követően nagyjából 5 másodpercen belül eldől, hogy tovább fogja-e olvasni a levelet vagy inkább eldobja, ezért nagyon fontos, hogy olyan tartalmat helyezzünk el a levelünkön, ami rögtön felkeltik az érdeklődését!
Mit kell tehát tennünk, hogy fenntartsuk a címzett figyelmét és cselekvésre ösztönözzük?
Legyen egyértelmű a kérésünk
Alapvetően négy dolgot kell egyértelművé tennünk az olvasó számára:
- Mit kell pontosan tennie?
- Mi pontosan mit várunk tőle? (Pl. pénzt, adatokat)
- Mit kap cserébe?
- Miért éri ez meg neki?
A cselekvés, amit kérünk, legyen minél egyszerűbb, és legyen egyértelmű, hogy cserébe mit nyújtunk az olvasónk számára.
Először is el kell mondanunk, pontosan mit kell tennie. Az, hogy látogasson meg egy adott weboldalt, még nem elég. Azt is le kell írnunk, mit keressen, mire figyeljen ott. Ha azt kérjük, hívjon fel egy számot, el kell mondanunk, kivel, miről, és nagyjából mennyi ideig fog beszélni.
Érje meg az olvasónak reagálni
Fontos, hogy az olvasó azt érezze, hogy többet kap annál, mint, amit neki kell tennie, beleértve árat, időt és energiát. Biztosítsunk számára kuponokat, kedvezményeket, vagy tegyünk elérhetővé egy érdekes esettanulmányt! Bármit, amellyel úgy érezheti, hogy megérte a befektetett energia.
Ha biztosra akarunk menni, kiküldés előtt érdemes tesztelni a levelet, megmutatni néhány embernek és megkérdezni, hogy ők végrehajtanák-e azokat a cselekvéseket, amelyeket kérünk tőlük.
Tartsuk fenn az olvasó figyelmét
Ahhoz, hogy a címzett a kapott marketing levelet végigolvassa, fontos, hogy sehol se veszítsük el a figyelmét. Többségében az egész szöveget elvétve olvassák csak végig az emberek (a weben az egy adott oldalra látogatók között nagyjából 16% ez az arány), ezért lényeges, hogy az olvasónk egy általunk felépített, logikus útvonalat követve jusson el a felhívásig.
Ehhez kell egy figyelemfelkeltő cím – valami olyan, ami máris felkelti az érdeklődését. Hasonlóan járjunk el az alcímekkel, vezessük végig egy logikus íven az olvasót, és ügyeljünk arra is, hogy a szöveg szerkesztési módja ne vegye el a kedvét az olvasástól – használjunk rövid bekezdéseket és jól tagolt oldalakat szerkesszünk.
- A kérésünk legyen mindig egyértelmű, és mondjuk el az olvasónak, hogy pontosan mit kell tennie.
- Az olvasónak azt kell éreznie, hogy megéri megtennie amit kérünk, hiszen cserébe olyan információhoz, kedvezményekhez juthat, amelyek értékesek számára.
- Keltsük fel az érdeklődését egy figyelemfelkeltő címmel. A bekezdések jól tagoltak legyenek és sose nyújtsuk túl hosszúra a mondanivalónkat. Logikus útvonalon vezessük végig a levélen és a végén legyen világos, milyen cselekvést várunk tőle.
Amennyiben mind a tartalmi mind pedig a formai szempontokat betartjuk, biztosak lehetünk benne, hogy a postai marketing levelek meghozzák a kívánt eredményeket.
Ha próbára tenné frissen szerzett DM-készségeit, regisztráljon a Hibridlevélre és küldje el első levelét ingyenesen!