A postaládába kapott kupon olyan, mint a spam az inboxban: szinte automatikusan dobjuk a kukába. Egy kis kreativitással viszont elérhetjük, hogy ügyfeleink ne csak megtartsák, hanem fel is használják, amit mi küldünk nekik.

Először is érdemes tisztázni, mit értünk pontosan kupon alatt. A modern korban még ha fizikai formában küldünk is levelet, ajánlott, hogy a kupon valahogyan digitális formában is alkalmazható legyen.

Mellékelhetünk például egy QR-kódot, amelyet beolvasva online letölthetik a kupont mobiljukra a vásárlók, amelyet az üzletben egyszerűen felmutatnak (gondoljunk arra, hogy a McDonald’s például hosszú évek óta sikerrel alkalmazza ezt a módszert).

Ha nincs fizikai üzletünk, irányítsuk őket egy olyan oldalra, ahol a levélben elhelyezett kódot megadva azonnal felhasználhatják azt (vagy ha nem akarunk adatokat bekérni, ha egy nagyon rövid, azonnali kedvezményről beszélünk, a beváltás az adott oldal felkeresésével akár azonnali is lehet).

Azzal, hogy a digitális felületekre irányítjuk a kuponnal a vásárlót, az érhetőség is sokat javul: paraméterezett URL-eket a QR-kód vagy akár rövidített webcím mögé rejtve pontosan mérhetjük azt, hogy egy kuponkampánynak mekkora a megtérülése.

Aktiváljuk az alvó ügyfeleket

A kupon ideális eszköze lehet a reaktiválásnak. Mondjuk, hogy adott egy szegmensünk, amely az utóbbi egy évben nem vásárolt tőlünk semmit, előtte viszont vett egy nagyjából pont egy éves élettartamra tervezett terméket.

Őket könnyen elveszíthetjük kommunikáció híján: az emberek ritkán emlékeznek arra, hol vásároltak pontosan valamit egy vagy két évvel ezelőtt, cégek még inkább, hacsak nem társult valamilyen szélsőségesen pozitív vagy negatív tapasztalat a vásárláshoz.

Ennek a szegmensnek küldhetünk levelet akkor, amikor az adott termék élettartama a végéhez közeledik. A nevükön szólítva őket felhívhatjuk erre a figyelmet, és a levél végén egy kupont mellékelve felajánlhatjuk nekik, hogy ha most új terméket szeretnének vásárolni, olcsóbban is megtehetik.

Kiemelt ügyfélnek exkluzív ajánlat

Az aktív, kiemelt státuszú ügyfeleknek is küldhetünk kupont. Ebben az esetben az exkluzivitást érdemes hangsúlyozni.

Ne egyszerűen kedvezményt adjunk: egy szépen fogalmazott levélben köszönjük meg hűségüket, kitartásukat, azt, hogy kitartó partnereink és így tovább. A nekik adott kupon ne egyszerűen egy néhány százalékos kedvezmény legyen valamilyen szolgáltatás vagy termék árából: legyen valami exkluzív, például hozzáférés egy olyan szolgáltatáshoz, amelyet az egyszeri vásárlóinknak nem kínálnánk.

Új termék bevezetésére

A kupon egy egészen minimális kedvezményről is szólhat, ha egy új terméket vezetünk be: egy ügyesen szövegezett sales levéllel küldjük el, amelyben a termékelőnyöket részletesen és alaposan kifejtjük.

A célunk itt egyszerűen az, hogy az elérést növeljük, a terméket bemutassuk –értelemszerűen leginkább olyan ügyfeleknek érdemes küldeni, akikhez online elérhetőséggel nem rendelkezünk, illetve tudjuk róluk, hogy nem rendelkeznek ilyennel (például az idősebb korosztály adott szegmensei).

Miért jó az offline kupon?

A tapasztalatok szerint az ilyen kampányoknak nagy a megtérülése, de ez csak az egyik ok.

A brand láthatóságát növelhetjük, megerősíthetjük a márkát az ügyfelek tudatában. Ezeket a kampányokat, ha figyeljük és szegmensekbe osztjuk ügyfeleinket, nagyon jól célozhatjuk, meglévő ügyfeleinkben pedig erősíthetjük a hűséget.