Kiküldünk egy levelet, a címzett megkapja, még végig is olvassa – de mi történik ezután? Hogyan lesz abból vásárlás, hogy a nagy precizitással megformált szöveget átfutják? A vásárlói úton a call-to-action löki tovább a potenciális ügyfelet. A cikkben bemutatunk néhány módszert, amely még nyomtatásban is hatékony lehet.

A helyzet bonyolultabb, mint online, hisz nem csak egy kattintásról van szó. Egy ügyes szöveggel és egy jól eltalált CTA-val mégis rávehetjük a potenciális érdeklődőt, hogy ténylegesen érdeklődjön nálunk.

Mindenki mobilozik, használjuk ki

Az egyik legkézenfekvőbb megoldás természetesen a QR-kód. A Google már 2015-ben megalkotta a mikromomentumok koncepcióját, vagyis az okostelefonokra fókuszáló online marketing keretrendszerét. Az okostelefon legtöbbünknek egy karnyújtásnyira van csak: ha elég ügyesen adunk ajánlatot, ha kommunikáljuk, mekkora értéket jelent a címzettnek egyszerűen lefényképeznie a kódot, nyert ügyünk van.

Érdemes ilyenkor a generált kód mögött paraméterezett linket elhelyezni, mert így pontosan tudni fogjuk, hányan érkeztek a landing oldalra a kiküldött levélből.

És ha már az egyedi linkeknél tartunk…

Megtehetjük azt is, hogy egy egyszerű webcímet kínálunk fel az olvasónak, bár ezzel arra kérjük, hogy gépeljen, amit jellemzően kevesen szeretnek megtenni, különösen egy levél felszólítására. Ha mégis így döntenénk, formai okokból vagy helyhiány miatt, érdemes lehet

  • rövidített webcímet, vagy
  • egyedi, a kampányhoz létrehozott webcímet

használnunk.

Előbbi esetben használhatunk olyan online szolgáltatásokat, mint a Google URL-rövidítője (goo.gl) vagy a Bitly (bitly.com), így akár egyedi, jól megjegyezhető URL-t generálva ingyenesen.

Persze a külön egy kampányhoz regisztrált domainre felépített landolóoldalnak is megvan a maga haszna – mindjárt az egyik ilyen, hogy a felhasználót nem irányítjuk át egyből egy másik címre, ezzel nem lepjük meg, bizonytalanítjuk el. Emellett keresőoptimalizálási céljainkat is jobban szolgálhatja, ha nem csak a levél olvasóinak szánjuk, hanem más, online felületekről is ide irányítjuk a látogatókat.

A kupon nem halott

CTA lehet egy kupon is. Egyrészt, magát a kupont is mellékelhetjük – ha boltunk, helyi üzletünk van, ahol személyes megjelenéskor válthatják azt be, akkor ez hatékony lehet, hiszen a bolt felkeresésére ösztönzi őket. (Ha törzsvásárlóknak küldjük ki, akiket mondjuk hosszabb idő után akarunk újraaktiválni, még jobban működő lehet ez a módszer.)

Ha pedig online vagy más módon felhasználható kuponról van szó, elegendő egy kód is, amelyet a megfelelő helyre beírva megkapják az ajándékot, kedvezményt, csaliterméket és így tovább.

Milyen legyen egy offline CTA?

Online egyszerűbb kattintásra ösztönözni – olyasmiket írhatunk a gombra, mint például „Élek az ajánlattal”, „Nem akarok kimaradni” és hasonló frázisok, amelyekkel a látogató azonosulni tud.

Offline viszont inkább a cselekvésre ösztönzésen van a hangsúly. Konkrétabban meg kell mondanunk, hogy mit csináljon – „Hívjon és kérje a kedvezményt”, „Fényképezze le a kódot”, ilyen aktívabb frázisokat érdemes alkalmaznunk.